És un programa dut a terme per un equip d’educadors/es que treballa tant en l’àmbit individual com amb les famílies i, nivell comunitari i que es concreta en les següents actuacions:

1. Seguiment absentisme escolar:
La tasca consisteix en articular la recepció, tractament i devolució de les demandes d’intervenció realitzades pels centres escolars del municipi d’aquells menors residents a Marratxí i que presenten una problemàtica escolar. Es tracta d’Intervenir en els casos d’absentisme escolar, col·laborant en el procés general de prevenció i reducció de l’absentisme i en el seguiment dels alumnes que acordi amb el centre escolar.

2. Intervenció en problemàtiques conductuals:L’educador/a social du a terme una acció socioeducativa amb persones que es troben amb dificultats d’origen social, cultural o personal per integrar-se a la vida familiar o comunitària. S’exerceix una tasca de caràcter pedagògic dedicada a generar contextos educatius i accions mediadores i formatives que possibilitin la promoció cultural i social, entesa com a obertura a noves possibilitats de l’adquisició de béns culturals, que ampliïn les seves perspectives educatives, laborals, d’oci i participació social de la persona.

3. Intervenció en problemàtiques de consum:

L’educador/a social du a terme accions de sensibilització, informació i assessorament per tal de fomentar actituds de consum responsable en la població i en els menors amb risc.

4. Intervenció integral relacions filio parentals:

L’objectiu és informar i assessorar a les famílies de persones menors d’edat que presenten problemàtiques relacionades amb les relacions intrafamiliars.

T'ha estat útil aquest article?