situs slot online gacor
Serveis Socials2021-07-15T11:41:38+00:00

Serveis Socials

Servei Ajuda a Domicili

En què consisteix?2021-05-26T11:55:01+00:00

El Servei d’Ajuda a Domicili (SAD), una de les prestacions més importants de l’àrea de Serveis Socials Comunitaris Bàsics de Marratxí.
El d’Ajuda a Domicili és un servei que, dotat amb un equip de treballadors/es familiars i treballador/a social, atén les necessitats de dos grans àmbits: d’una banda, atenció personal (higiene i cura, suport al seguiment mèdic i presa de medicació, mobilitzacions, acompanyament fora del domicili, petites compres o suport emocional…) i, de l’altra, aprenentatge d’hàbits (manteniment de l’habitatge, socialització, tasques d’atenció i cura a menors, pautes d’higiene…).

L’equip professional del SAD municipal es complementa amb l’equip professional del SAID (Servei d’Atenció Integral a Domicili) que presta l’IMAS a les persones usuàries del municipi amb un major grau de Dependència. Aquest servei incorpora les figures de terapeuta ocupacional, fisioterapeuta, dietista i psicòleg/ga.

Com es pot sol·licitar?2021-05-28T09:22:23+00:00

Pots recollir les sol·licituds a l’oficina central de Serveis Socials del carrer Balanguera, 11.
Si vols ampliar la informació pots telefonar a l’oficina central de Serveis Socials al telèfon 971 79 42 79.

Servei de Teleassistència

En què consisteix?2021-05-26T12:07:01+00:00

La prestació de Teleassistència permet que la persona usuària, equipada amb un dispositiu que du amb ella, pugui activar les 24 hores del dia un servei d’alarma que contacta amb la Creu Roja instantàniament.

Com es pot sol·licitar?2021-05-28T09:24:23+00:00

Pots recollir les sol·licituds a l’oficina central de Serveis Socials del carrer Balanguera, 11.

Si vols ampliar la informació pots telefonar a l’oficina central de Serveis Socials al telèfon 971 79 42 79.

Servei de Menjar al Domicili

En què consisteix?2021-05-26T12:24:34+00:00

En la provisió de menús a domicili (dinar, sopar o complet).

Com es pot sol·licitar?2021-05-28T09:25:50+00:00

Pots recollir les sol·licituds a l’oficina central de Serveis Socials del carrer Balanguera, 11.

Si vols ampliar la informació pots telefonar a l’oficina central de Serveis Socials al telèfon 971 79 42 79.

Centre d’Estades Diürnes

En què consisteix?2021-05-26T12:38:54+00:00

A Marratxí hi ha dos Centres de Dia. Un és Brot de Gínjol, ubicat a Ses Cases Noves i l’altre a Ca Ses Monges de Pòrtol. A tots dos centres, hi passen la jornada de dilluns a divendres persones majors amb un cert grau de dependència.

Com es pot sol·licitar?2021-05-28T09:27:13+00:00

Pots recollir les sol·licituds a l’oficina central de Serveis Socials del carrer Balanguera, 11.

Si vols ampliar la informació pots telefonar a l’oficina central de Serveis Socials al telèfon 971 79 42 79.

Suport Psicològic Persones Víctimes de Violència Masclista

En què consisteix?2021-05-27T08:55:00+00:00

La principal funció del servei és oferir una atenció psicològica individualitzada a les dones que han patit o poden patir una situació de risc de violència masclista mitjançant l’acompanyament en tot el seu procés personal.

Es concreta en les següents actuacions:

  • Informació i orientació psicològica davant qualsevol situació de crisis que presenti una dona víctima de violència masclista, així com accés a la xarxa de recursos socials del seu territori.
  • Atenció psicològica, individualitzada
  • Accions grupals de caire preventiu o terapèutic
Com es pot sol•licitar?2021-05-27T08:52:14+00:00

Telefonant a l’oficina central de Serveis Socials al telèfon 971 794279.

Servei Socioeducatiu Infància i Família

En què consisteix?2021-05-28T09:15:51+00:00

És un programa dut a terme per un equip d’educadors/es que treballa tant en l’àmbit individual com amb les famílies i, nivell comunitari i que es concreta en les següents actuacions:

1. Seguiment absentisme escolar:
La tasca consisteix en articular la recepció, tractament i devolució de les demandes d’intervenció realitzades pels centres escolars del municipi d’aquells menors residents a Marratxí i que presenten una problemàtica escolar. Es tracta d’Intervenir en els casos d’absentisme escolar, col·laborant en el procés general de prevenció i reducció de l’absentisme i en el seguiment dels alumnes que acordi amb el centre escolar.

2. Intervenció en problemàtiques conductuals:L’educador/a social du a terme una acció socioeducativa amb persones que es troben amb dificultats d’origen social, cultural o personal per integrar-se a la vida familiar o comunitària. S’exerceix una tasca de caràcter pedagògic dedicada a generar contextos educatius i accions mediadores i formatives que possibilitin la promoció cultural i social, entesa com a obertura a noves possibilitats de l’adquisició de béns culturals, que ampliïn les seves perspectives educatives, laborals, d’oci i participació social de la persona.

3. Intervenció en problemàtiques de consum:

L’educador/a social du a terme accions de sensibilització, informació i assessorament per tal de fomentar actituds de consum responsable en la població i en els menors amb risc.

4. Intervenció integral relacions filio parentals:

L’objectiu és informar i assessorar a les famílies de persones menors d’edat que presenten problemàtiques relacionades amb les relacions intrafamiliars.

Com es pot sol•licitar?2021-05-27T09:14:04+00:00

Telefonant a l’oficina central de Serveis Socials al telèfon 971 794279.

Ajudes Econòmiques

Qui les pot sol·licitar?2021-05-27T09:53:21+00:00

– Famílies amb menors en situació de risc social residents i empadronades a Marratxí

–   Persones en situació d’urgent i greu necessitat, en especial atenció a les situacions de desnonament o pobresa sobrevinguda.

–  Persones que es trobin en alguna situació de necessitat d’atenció prioritària, recollida a l’article 6 de la llei 4/2009, d’11 de juny, de Serveis Socials de les Illes Balears

Quins tipus d’ajuda existeixen?2021-05-27T09:49:51+00:00
  • Necessitats bàsiques d’alimentació i higiene.
  • Accés o manteniment habitatge habitual.
  • Activitats d’oci i temps lliure.
  • Activitats formatives i de recerca d’ocupació.
  • Despeses relacionades amb l’àmbit educatiu (material escolar, escola matinera, escoleta, transport).
  • Despeses sanitàries.
  • Desplaçaments.
  • Tramitació de documentació.
  • Altres.
Com es pot sol•licitar?2021-05-27T09:46:42+00:00

Telefonant a l’oficina central de Serveis Socials al telèfon 971 794279.

En què consisteixen les ajudes econòmiques individuals per a persones amb discapacitat (IMAS)?2021-05-28T08:50:54+00:00

És una convocatòria anual d’ajudes econòmiques individuals per finançar ajudes tècniques i tractaments fets l’any 2019 i 2020, que permeten aconseguir la recuperació física, psíquica i sensorial de les persones amb alguna discapacitat, així com suplir o complementar les seves limitacions i mancances funcionals i facilitar-los el desenvolupament de la vida diària, per augmentar-ne la qualitat de vida i el benestar social.

Trobareu tota la informació i els tràmits a realitzar a la seu electrònica del Consell.

En què consisteixen les ajudes econòmiques individual per a persones majors (IMAS)?2021-05-28T08:53:26+00:00

És una convocatòria anual d’ajudes econòmiques individuals per a millorar la qualitat de vida i el benestar social de les persones majors. La finalitat d’aquesta convocatòria és el finançament d’aquells conceptes o tractaments que permeten aconseguir la recuperació física, psíquica i sensorial de les persones majors de 65 anys Així mateix es tracta també de suplir o complementar les seves limitacions i mancances funcionals, facilitant el desenvolupament de la seva vida diària i augmentat la seva qualitat de vida i el seu benestar.

Trobareu tota la informació i els tràmits a realitzar a la seu electrònica del Consell.

Servei d’Assessorament Habitatge

En què consisteix?2021-05-27T10:12:02+00:00

En un servei de caire jurídic i social d’informació , assessorament  i suport en situacions de:

  • risc de pèrdua d’habitatge
  • deutes associats a l’habitatge
  • ocupació il·legal habitatge
  • accés a l’habitatge
Com es pot sol•licitar?2021-05-27T10:09:31+00:00

Telefonant a l’oficina central de Serveis Socials al telèfon 971 794279

Servei d’Assessorament Jurídic

En què consisteix?2021-05-27T10:20:51+00:00

En un servei de caire jurídic d’informació , assessorament  i suport en situacions de:

  • Deutes.
  • licituds de prestacions o subvencions.
  • Denegacions o requeriments de prestacions, subvencions o reconeixements de grau de discapacitat o dependència.
Com es pot sol•licitar?2021-05-27T10:17:59+00:00

Telefonant a l’oficina central de Serveis Socials al telèfon 971 794279.

Subvencions per a l’Adquisició de Material Escolar i Llibres de Text

En què consisteixen les subvencions per a l’adquisició de material escolar i llibres de text? Com es poden sol·licitar?2021-05-27T10:52:48+00:00

Les ajudes tenen la finalitat de donar suport econòmic a la despesa que suporta l’adquisició de llibres de text i material escolar a les famílies del municipi de Marratxí, especialment a famílies amb una situació econòmica precària.

Seran beneficiaris de les ajudes les unitats familiars que siguin residents i estiguin empadronats a Marratxí, que estiguin matriculats en un centre públic o concertat d’educació primària, secundària o formació professional de les Illes Balears.

Es convoquen anualment.

Les sol·licituds es formalitzaran a través de l’imprès corresponent que es podrà descarregar de la web municipal (http://www.marratxi.es) i/o recollir a l’ Àrea de Serveis Socials, a la OAC d’es Pont d’Inca, de Sa Cabana o al Registre General de l’Ajuntament de Marratxí.

Programa per a la Reutilització de Llibres

En què consisteix el programa per a reutilitzar llibres? Com es pot sol·licitar?2021-05-27T11:01:17+00:00

En la creació d’un fons de llibres en base a les donacions de les famílies que hi vulguin participar i, en la recollida dels mateixos per part de famílies amb dificultats econòmiques.

Els objectius del programa són:

  • Ajudar a les famílies en la despesa econòmica dels llibres de text i material didàctic.
  • Fomentar el valor i afecte pels llibres per part dels alumnes i les famílies.
  • Promoure la cultura del reciclatge, la reutilització i socialització del material escolar.

Es pot sol·licitar  telefonant a l’oficina central de Serveis Socials al telèfon 971 794279.

Dependència

Com puc fer pel reconeixement de la situació de dependència2021-05-27T12:15:23+00:00

La Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l’autonomia personal i d’atenció a les persones en situació de dependència és la llei que configura a l’Estat espanyol un sistema integral d’atenció a les persones que, perquè es troben en una situació d’especial vulnerabilitat, requereixen suport per desenvolupar les activitats essencials de la vida diària, assolir una major autonomia personal i poder exercir plenament els seus drets de ciutadania.

Qui hi pot accedir?2021-05-27T12:12:21+00:00

Persones que es trobin en situació de dependència, com ara:

-Gent gran

-Persones amb discapacitat física moderada, greu  o gran dependents

-Persones amb discapacitat intel.lectual o amb malaltia mental

-Infants menors de tres anys

Quin és l’òrgan competent per a resoldre?2021-05-28T06:45:26+00:00

Conselleria d’Afers Socials i Esport

Com puc sol•licitar el reconeixement de la dependència?2021-05-27T11:54:51+00:00

Sol·licitud de reconeixement de la situació de dependència : https://www.caib.es/seucaib/ca/arxiuServlet?id=4334353

Informe de salut de la persona: https://www.caib.es/seucaib/ca/arxiuServlet?id=3936341

La sol·licitud s’ha de fer mitjançant el model normalitzat, i s’ha de presentar la documentació següent:

  • Sol·licitud estàndard de reconeixement de la dependència, emplenada i signada per la persona que pot estar afectada per algun grau de dependència o per qui la representa legalment.
  • Informe de salut, segons el model normalitzat, de dependència (emplenat pel metge o metgessa de referència).
  • Certificat d’empadronament (en què consti, com a mínim, cinc anys de residència legal al territori espanyol, els dos últims continuats i immediatament anteriors a la data de la sol·licitud. En el cas d’Infants menors de cinc anys d’edat, la residencia es demanarà a la persona que ostenta la representació legal).
  • Fotocòpia del document nacional d’identitat de la persona sol·licitant.

Discapacitat

Reconeixement de la situació de discapacitat2021-05-28T06:51:51+00:00

L’Organització Mundial de la Salut – OMS – defineix el concepte de discapacitat com la restricció o absència de la capacitat per realitzar una activitat, en la forma o dins el marge que es considera normal per a un ésser humà, en aquest sentit cal dir que el diagnòstic de la malaltia no és un criteri de valoració en si mateix, sinó les conseqüències que se’n deriven d’aquest

Qui ho pot demanar?2021-05-28T06:49:05+00:00

Les persones que compleixin els següents requisits:

– Ser espanyol/a o estranger/a resident legalment a Espanya.

– Estar empadronat/a a qualque municipi de les Illes Balears

– Acreditar alguna discapacitat física, psíquica o sensorial.

– Obtindran la condició de persona amb discapacitat, aquelles, que en aplicació del barem vigent, hagin obtingut una puntuació del 33 per cent o superior.

Quin és l’òrgan competent per a resoldre?2021-05-28T06:42:29+00:00

Conselleria d’Afers Socials i Esports

Com puc demanar una sol•licitud de reconeixement de discapacitat?2021-05-27T12:34:33+00:00

El reconeixement de la discapacitat es demana amb una sol·licitud signada per la persona interessada, o per qui la representi legalment (en el cas de menors de 18 anys o de persones grans incapacitades); s’hi ha d’adjuntar tots els documents preceptius que s’indiquen en el mateix imprès de sol·licitud.

Les persones que tinguin reconeguda una pensió de la Seguretat Social per incapacitat permanent en el grau de total, absoluta o de gran invalidesa o que tinguin reconeguda una pensió de Classes Passives per jubilació o retir d’incapacitat permanent per al servei o inutilitat, es consideren afectats per una discapacitat en grau igual al 33% a tots els efectes i el document que acredita aquesta circumstància és la resolució de l’INSS o de Classes Passives, per tant no cal que sol·licitin el reconeixement de la discapacitat. En el cas de considerar que la discapacitat pot ser superior a aquest grau s’haurà de realitzar la sol·licitud de reconeixement normalitzada.

El reconeixement de la situació de discapacitat, pot ser amb caràcter definitiu o provisional, fitxant-se, en aquest cas, la data fins a la qual té validesa la discapacitat.

 

Per accedir al model de sol·licitud (tant de reconeixement inicial de la situació, com de revisió d’aquesta o de trasllat d’expedient), i a un resum de les principals característiques del procediment, clicau a l’enllaç següent:  https://www.caib.es/seucaib/ca/tramites/tramite/460248

Categories

Go to Top
Resource